FAQ

Veelgestelde Vragen (FAQ)

Wat zijn de openingstijden van Villa Zebra?

  • Woensdag: 10.00 – 17.00 uur
  • Vrijdag: 10.00 – 13.00 uur
  • Zaterdag: 10.00 – 17.00 uur
  • Zondag: 10.00 – 17.00 uur

Tijdens vakanties (regio Rotterdam) hanteert Villa Zebra aangepaste openingstijden.

Heb je een ticket gekocht maar ben je verhinderd?
Restitutie van gekochte tickets is niet mogelijk, maar je bent welkom op een andere dag. Neem contact op met post@villazebra.nl om de datum op je ticket te verplaatsen. Donaties van het aankoopbedrag zijn ook mogelijk.

Ik heb een actieticket, hoe kan ik mijn code verzilveren?

  • Bezoek ons ticketportal.
  • Selecteer een datum, kies het gewenste aantal entreekaarten en klik op ‘kortingscode inwisselen’.
    • Let op! U kunt meerdere vouchers inwisselen per transactie.
  • Voer alle codes in, het totaalbedrag wordt aangepast. Rond het reserveringsproces af en download uw tickets.
  • Voor vragen of hulp, neem contact op via post@villazebra.nl.

Kan ik een ticket aan de deur kopen?
Het is niet mogelijk een ticket aan de deur te kopen. Tickets zijn alleen online beschikbaar. Ook voor een bezoek met de Rotterdampas moet je online reserveren.

Kan ik Villa Zebra bezoeken met de Museumjaarkaart?
Nee, de Museumjaarkaart is niet geldig bij Villa Zebra. Wel is het mogelijk om Villa Zebra gratis te bezoeken op vertoon van de Rotterdampas of met 25% korting op vertoon van de VriendenLoterij VIP-KAART. Let op: ook bij het gebruik van een kortingskaart moet er vooraf online gereserveerd worden.

Ik wil Villa Zebra bezoeken maar er zijn online geen tickets meer beschikbaar. Is Villa Zebra uitverkocht
Als er online geen tickets beschikbaar zijn, is Villa Zebra uitverkocht. Voor vragen over de ticketverkoop, mail naar post@villazebra.nl.

Kan ik een ticket met korting kopen?
Villa Zebra biedt regelmatig kortingsacties aan. Houd onze socials in de gaten of meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Kan ik contant betalen bij Villa Zebra?
Wij accepteren alleen pinbetalingen aan de balie, in het café en in de winkel. Contante betalingen zijn niet mogelijk.

Kan ik Villa Zebra met een groep bezoeken?
Dat kan! Het is mogelijk om een zelfstandig groepsbezoek in te plannen. Vanaf 15 personen bieden wij een gereduceerd groepstarief à €5,- per ticket. Neem contact op met post@villazebra.nl voor de mogelijkheden. Voor het aanvragen van een begeleid programma klik je hier.

Kan ik tijdens een groepsbezoek ook meedoen aan een workshop?
Dat kan! Onze workshops zijn inclusief begeleiding door een Villa Zebra medewerker, en er is geen tijdslimiet. Als je met een grote groep bent, overweeg dan om in kleinere groepjes op te splitsen. Op die manier kunnen jullie de workshop op een rustige manier volgen, zonder de ervaring van andere bezoekers te verstoren.

Hoe lang duurt een gemiddeld bezoek aan Villa Zebra?
Een gemiddeld bezoek duurt 2 tot 2,5 uur.

Is er een een souvenir of cadeautje aanschaffen bij Villa Zebra?
Dat kan! In onze (kleine) winkel vind je bijzondere cadeautjes; werk van kunstenaars uit de tentoonstellingen, bijzondere prentenboeken, originele kaarten, creatieve materialen en grappige hebbedingen. De winkel is geopend tijdens de reguliere openingstijden van Villa Zebra.

Is er een horecavoorziening aanwezig bij Villa Zebra?
In het gezellige Zebracafé vind je een breed scala aan (gezonde) snacks, koffie/thee en frisdranken. Zebracafé is geopend tijdens de reguliere openingstijden.

Mag ik eten en drinken meenemen naar Villa Zebra?
Nee, dit is niet toegestaan, behalve waterflessen en babyvoeding. In het Zebracafé is een ruim assortiment (gezonde) snacks, koffie/thee en frisdranken verkrijgbaar.

Hebben jullie WiFi?
Nee, er is geen WiFi. Zet je telefoon uit en ga met je kinderen op ontdekkingstocht.

Is Villa Zebra toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Villa Zebra is goed toegankelijk voor mindervaliden, met een lift en invalidentoilet. Parkeerruimte is beschikbaar in de nabije omgeving.

Hoe gaat Villa Zebra om met de verwerking van persoonsgegevens?
Persoonlijke gegevens worden gebruikt voor onderzoeks- en statistische doeleinden. Resultaten worden gebruikt voor subsidieverantwoording en aanpassing van ons aanbod.

Mag ik foto’s en video’s maken in Villa Zebra?
Ja, maar respecteer de privacy van andere bezoekers en maak geen foto’s van andere kinderen.

Waar kan ik verloren en gevonden voorwerpen vinden?
Stuur een e-mail naar post@villazebra.nl met een beschrijving. Gevonden voorwerpen kunnen die week worden opgehaald. Villa Zebra is niet aansprakelijk voor verlies of schade.

Waar kan ik een klacht indienen?
Bij een klacht, wend je tot een medewerker of neem contact op via post@villazebra.nl. We streven ernaar ieders bezoek fantastisch te maken.

Wat is nog meer handig om te weten?
Bij Villa Zebra is plezier gegarandeerd! We willen echter graag dat iedereen een fijne ervaring heeft. Daarom vragen we vriendelijk aan alle kinderen om rekening te houden met andere bezoekers. We spelen gezellig samen, zonder rennen of schreeuwen, en laten de speelruimtes netjes achter.